Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ > 6.1 ŠKOLA VYTVÁŘÍ KAŽDÉMU ŽÁKOVI A JEHO RODINĚ ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI KE VZDĚLÁVÁNÍ BEZ OHLEDU NA JEHO POHLAVÍ, VĚK, ETNICKOU PŘÍSLUŠNOST, KULTURU, RODNÝ JAZYK, NÁBOŽENSTVÍ, RODINNÉ ZÁZEMÍ, EKONOMICKÝ STATUS NEBO SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY

6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby


Při přijímání žáků škola respektuje rovný přístup ke vzdělávání s maximální vstřícností ke všem uchazečům. Při rozhodování o přijetí a přestupech neupřednostňuje žáky s lepšími kognitivními schopnostmi nebo specifickým nadáním, s lepším rodinným zázemím nebo žáky bez speciálních vzdělávacích potřeb. Trvale nerozděluje žáky do tříd s odlišným kurikulem (s výjimkou tříd zřizovaných dle § 16, odst. 9 školského zákona) a ve všech třídách poskytuje vzdělání ve srovnatelné kvalitě. S výjimkou plateb za spotřební materiál (např. pracovní sešity) nevyžaduje úplatu za vzdělávání poskytované dle ŠVP.